Contoh Karangan Ucapan - Cikgu BM

Tip dan panduan Bahasa Malaysia

16 Mei 2011

Contoh Karangan Ucapan

Berikut contoh karangan ucapan sempena Hari Guru.

Salam sejahtera saya ucapkan kepada Tuan Guru Besar,Guru Penolong Kanan,guru-guru dan rakan sekalian.Saya sebagai wakil murid,ingin mengucapkan selamat menyambut Hari Guru kepada semua guru  di sekolah ini.

Hadirin  sekalian,

     Tarikh 16 Mei setiap tahun telah dipilih sebagai Hari Guru. Hari ini merupakan hari  yang amat sesuai untuk kita mengadakan sambutan bagi mengenang dan menghargai jasa guru.Oleh itu marilah kita menghargai jasa guru.
 Rakan-rakan  sekalian,
     Guru ialah insan yang mendidik,mengasuh dan membimbing kita hingga kita dapat mencapai kejayaan.Kesungguhan mereka mendidik kita amatlah besar nilainya dan wajar dikenang sepanjang hayat.Mereka tidak pernah jemu mengajar kita supaya kita dapat mengenal huruf ,membaca dan mengira. 

     Guru juga adalah  ibu bapa kita di sekolah.Oleh itu,kita mestilah menghormati guru.Segala nasihat  guru mestilah kita dengar dan patuhi.Jangan sesekali kita abaikan segala nasihat mereka. 

Rakan sekalian,

    Guru adalah orang yang sering memberi semangat kepada kita untuk rajin belajar.Mereka sedia  mendengar  segala masalah yang kita tidak fahami dalam pelajaran.Oleh itu guru adalah pendidik yang sangat berdedikasi semasa mengajar kita di sekolah.

     Sesungguhnya jasa guru tidak ternilai harganya.Guru ibarat lilin yang membakar diri untuk menerangi orang lain.Wahai para guru yang kami sayangi,jutaan terima kasih kami ucapkan kerana tidak pernah jemu mendidik kami dengan sabar . 

 Sekian , terima kasih.

Sila klik di sini untuk muat turun contoh karangan ucapan sempena Hari Guru

48 ulasan:

  1. mmmm ade karangan lAYEN

    BalasPadam
    Balasan
    1. karangan lain ade x

      Padam
    2. tak tahu apa nak balas

      Padam
    3. Seronoknya :) Karangan yang bagus sekali

      Padam
    4. bagus !!!!!!!!!!!!!!!!!

      Padam
  2. best karangan.. nnti cikgu buat ucapa majlis perpisahan pulak ekhh

    BalasPadam
    Balasan
    1. buat macam2x karangan tau

      Padam
    2. Iebih baik pemungut pajak dari pada guru guru di gajih dari pemungut pajak guru berjasa tapi pemungut pajak tidak berjasa yg menggajih guru .

      Love arneta

      Padam
    3. buatlah sekarang cikgu

      Padam
  3. best la gak .i don`t care..................

    BalasPadam
  4. karangan lain x ad kew.. ley amek untuk wat ujian plbs

    BalasPadam
  5. powerjuge ayt 2....

    BalasPadam
  6. giiillllloooo ko mu nih

    BalasPadam
  7. Boleh guna masa hari guru nanti....terbaiklah cikgu...........

    BalasPadam
  8. karangan ni ada yang sama lah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:<

    BalasPadam
  9. karangan ni memang power!!!...

    BalasPadam
  10. karangan ini memang bagus

    BalasPadam
  11. KIRA OKE LE KARANGAN NIE
    JANGAN LUPA HARI GURU AKAN DATANG. BELAJAR RAJIN2 YE

    BalasPadam
  12. masuk pekselah karangan nie. senang je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  13. mashuk lerrrrr org yg tulis nie..................dpt 5A UPSR ye

    BalasPadam
  14. Buat lah panjang sikit...

    BalasPadam
  15. kikikiki......... ^-^

    BalasPadam
  16. pandai la karangan kamu

    BalasPadam
  17. Bagusnya untuk dipelajari contoh karangan ucapan..

    BalasPadam
  18. very nice.i use this for my school

    BalasPadam
  19. boleh lah .... nak karangan menjaga diri dalam rumah ..... ucapan k ;)

    BalasPadam
  20. karangan ucapan hari ibu ade x ???

    BalasPadam
  21. Karangan ucapan sambutan hari kanak2x ada x???

    BalasPadam
  22. mintak izin nk copy ye..:)

    BalasPadam
  23. paling terbaek....

    BalasPadam
  24. harap-harap semua dapat 5A.amin

    BalasPadam
  25. ☺☺☺☺☺☺☺☺☺

    BalasPadam
  26. ambillah nk copy pon....

    BalasPadam
  27. Tlg pNjangkan karangan blh x....ayt gramatis tp karangan x panjang..kalau panjang brlah best...tlg ye cikgu..tp ape2 pun trima kasih sbb bg idea ye...gamsahamida...하하...하류 아츟...makne nye thanks!!!! Dan sorrylah kalau mrh ape yg saye ckp td ye.....xp

    BalasPadam
  28. Daebak!!!!! Very good....deomu daebak

    BalasPadam
  29. Ooh sorry...neomu daebak!!!!! Hihi

    BalasPadam
  30. oi jangan lucahlah bodoh aku report polis

    BalasPadam
  31. Oii...guna la bahasa yang elok tak reti kot...bodoh!

    BalasPadam