Tidak hadir Ke Sekolah - Cikgu BM

Tip dan panduan Bahasa Malaysia

09 Jun 2010

Tidak hadir Ke Sekolah


Soalan Ramalan 2010

Andaikan bahawa kamu diserang demam panas. Kamu tidak dapat hadir ke sekolah selama tiga hari. Tuliskan sepucuk surat kepada guru kelas kamu untuk memberitahu beliau keadaan kamu.

Kampung Burung Baru,
23000  Dungun,
Terengganu.
_________________________________________

Guru kelas,
Tahun 6 Bestari,
Sekolah Kebangsaan Padang Pulut,
23000, Dungun,
Terengganu.                             20 MAC  2010   
          
Cikgu,

Tidak Dapat Hadir Ke Sekolah

Berhubung dengan perkara di atas, saya Nurul Afiqah Bt. Mohd Noor , murid Tahun 6 Bestari ingin memaklumkan bahawa saya tidak dapat hadir ke sekolah kerana diserang demam panas.  

2.     Saya telah pun mendapatkan rawatan doktor di Pusat Kesihatan Daerah Bukit Besi. Doktor menasihatkan saya supaya berehat selama tiga hari.

3.     Bersama-sama surat ini, saya sertakan surat akuan doktor untuk perhatian dan tindakan cikgu. Saya berharap agar cepat sembuh dan dapat datang semula ke sekolah seperti biasa.   


Sekian ,terima kasih.        


Yang benar,


( NURUL AFIQAH BT MOHD NOOR ) 

39 ulasan:

  1. karangan ini sangat..................... bagus

    BalasPadam
  2. karangan ini ini tidak berapa bagus

    BalasPadam
  3. Der Leh Grak la Karangan Sape Ckap x Brape Bg0s...zzzz..The Best..

    BalasPadam
  4. ok je .....terubat hati cikgu tuh ...sebb tunjuk surat doktooo...hehe

    BalasPadam
  5. hahaha betul tuhh !!

    BalasPadam
  6. Ok apa.....tapi mesti ada (saya harap cikgu dapat mengambil tindakan)

    BalasPadam
  7. lao y xde surat doktor lak cmne ?
    ak bukan g jmpe doktor pon .

    BalasPadam
  8. karangan yg baguzzzz adik.....berusaha lgi..:)

    BalasPadam
  9. boleh tahan juga karangan ni...

    BalasPadam
  10. bagusnya karangan ini ...

    BalasPadam
  11. hebat sungguh org yg mengarangnya

    BalasPadam
  12. karangan nie mmng bestt laa .
    bagozz ..... suke -2 (y)

    BalasPadam
  13. leh thn gak la...but not sure somebody don't like...hehe

    BalasPadam
  14. karangan ini sungguh bagus teruskan usaha

    BalasPadam
  15. karangan nie terlalu ringkas,but i rase ok dah

    BalasPadam
  16. karangan ini boleh dapat pelajaran yang baik

    BalasPadam
  17. fantastic..tapi pendeklah lerrr...

    BalasPadam
  18. nak tanya kalau yang tak ada surat doktor tu pulak macam mana nak buat ? mohon sangat !

    BalasPadam
  19. di serang lagi terlampau lh bh budu ... mau juga berharap emang nya guru nya peduli apa

    BalasPadam
  20. karangan ini sangat bagus...I like and love it.....

    BalasPadam
  21. Karangan ni bagus sngt :)

    BalasPadam
  22. Isi karangan tersebut baik dan saya rasa ia akan membantu saya.
    (According to my opinion, this essay is good and it will help me.)

    BalasPadam
  23. saya rasa isi-isi ini membantu untuk saya

    BalasPadam
  24. Surat rasmi tak perlu panjang...cukup isi2 penting.padat n ringkas...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau nak markah lebih kenalah tulis panjang-panjang......paham tak

      Padam
  25. Balasan
    1. woi....knp sampai nk ckp binatang tur????kalo dh x suke tur x yah arr nk komen............

      Padam
  26. karangan boleh tahan..

    BalasPadam
  27. krg ni damn annoying!

    BalasPadam
    Balasan
    1. napa nak type jhat sgt ha?

      Padam
  28. Karangan nya sangat hebat juga.boleh tahan!

    BalasPadam