Cara-cara Menjaga Kesihatan Diri - Cikgu BM

Tip dan panduan Bahasa Malaysia

23 Mei 2010

Cara-cara Menjaga Kesihatan Diri


Pendahuluan :
Semua orang perlu menjaga kesihatan diri- terdapat pelbagai cara menjaga kesihatan diri.

Idea 1

Makan makanan  berzat dan berkhasiat-kurangkan makanan segera-banyakkan sayur-sayuran-kekacang dan sebagainya.

Idea 2
Menjaga kebersihan tubuh - mandi sekurang-kurangnya 3 kali sehari- memakai pakaian yang bersih.

Idea 3
Berjumpa doktor dua kali setahun-buat pemeriksaan kesihatan- ketahui penyakit-buat rawatan segera.

Penutup
Kebersihan amat dituntut agama-hidup sihat-bebas penyakit


25 ulasan:

  1. this is cara cara menjaga kesihatan diri! not kepentingan!

    BalasPadam
  2. ni dah kira macam terpesong dari tajuk la..,ini cara2 untuk menjaga kesihatan diri..,

    BalasPadam
  3. hahahaha btl3....klau cmni sh x dpt A

    BalasPadam
  4. Berlaku kesilapan pada tajuk.Saya dah betulkan kembali.Terima kasih atas komen anda semua.

    BalasPadam
    Balasan
    1. mnjga ksihatan diri adlah kepentingan

      Padam
  5. sapa suruh hang pi bukak blog ni...

    BalasPadam
  6. Untuk makluman anda ..ini hanyalah rangka karangan...sebagai panduan untuk anda mengarang dengan lebih baik.Harap maklum..yang penting anda dapat membezakan antara rangka karangan dan contoh karangan.

    BalasPadam
  7. hebatmya karangan ni tak da tajuk yang lain ka?????

    BalasPadam
  8. hebat betullah rangka karangan ni

    BalasPadam
  9. Karangan yang mempunyai isi isi penting yang gramatis

    BalasPadam
  10. apelah korang semua nie tak baik tau cakap macam 2 tentang blog nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. entah-entah, orang yang cakap tak baik tu pun tak tau mengarang. yelah tak belajar bahasa kot, sebab tak tau hormat orang yang dah bersusah payah nak kongsi ilmu. Tak ada yang sempurna. Bagilah sokongan. Ini tak.

      Padam
    2. Tjuk ni memang sesuai untuk pelajar UPSR.. rasanya orang yang tanya "takkde tajuk lain ke?" tak fikir pun tentang proses pengajaran dan pembelajaran Tahun 6. Sekurang-kurangnya, kite kna sama-sama kongsi ilmu.

      Padam
  11. Aiyoo.. Korang ejek blog org ni tapi korang yang taknak berusaha? mesti la bagi rangka jer, takkan la nak bagi full? tu namanya bukan hasil daripada diri sendiri. nak mengharapkan org pulak?

    BalasPadam